Πώς μια φωτογραφία από drone αποτύπωσε τον ρατσισμό
Όταν ο Αμερικανός φωτογράφος Τζόνυ Μίλερ βρέθηκε στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής για να σπουδάσει ανθρωπολογία, δεν παρέλειψε να τραβήξει αναμνηστικές φωτογραφίες.
Χρησιμοποίησε drone. Έχοντάς τες πια στα χέρια του διαπίστωσε ότι πέραν της αρχιτεκτονικής της πόλης, οι εικόνες του αποκάλυπταν και το ρατσισμό. Οι «λευκές γειτονιές» είναι μεγάλες κοινότητες που αποτελούνται από περιποιημένα σπίτια ενώ οι «μαύρες γειτονιές» είναι υπερπλήρεις και χαοτικές.
Δημιούργησε μια φωτογραφική συλλογή με τον τίτλο «Άνισες Σκηνές», θέλοντας να θίξει τον φυλετικό διαχωρισμό.
«Μπορείς να δείξεις τις φωτογραφίες αυτές σε ένα παιδί και πιστεύω ότι θα σου πει που θα προτιμούσε να ζει», αναφέρει ο Μίλερ στο CNN.
Όλα ξεκίνησαν από τo Facebook
Όταν δημοσίευσε αυτές τις εικόνες στο Facebook, η αντίδραση των χρηστών ήταν «πολύ αρνητική». Πολλοί ήταν εκείνοι που του έγραφαν πως η ανισότητα δεν είναι πρόβλημα μόνο της Αφρικής. Ο φωτογράφος επέμενε πως ναι, είναι.
«Η Νότια Αφρική έχει μια μοναδική ιστορία, τελείως διαφορετική από άλλα μέρη. Μετά το απαρχάιντ ο διαχωρισμός των αστικών πόλεων έγινε καθαρά με πολιτικά κριτήρια. Και αυτό συνεχίζεται μέχρι σήμερα».
Η πρώτη φωτογραφία του που δημοσιεύτηκε στο Facebook, συγκέντρωσε 60.000 προβολές και λίγο αργότερα γεννήθηκε και το «Άνισες Σκηνές».
Ελπίδα για το μέλλον;
Αρκετοί πολεοδόμοι είδαν τις φωτογραφίες και ήρθαν σε επαφή μαζί του.
Οι εικονες του, αναφέρει, δείχνουν μια αντικειμενική πλευρά, την οποία δύσκολα κάποιος μπορεί να αμφισβητήσει. «Πολλοί κάτοικοι της Νότιας Αφρικής μου λένε πως δεν είχαν αντιληφθεί -μέχρι να δουν τις φωτογραφίες- πόσο λίγο έχει αλλάξει η κοινωνία από το 1994».
How drone photographs showcase racism in South African architecture