Δεκαέξι χρόνια κάθειρξη στον κυβερνήτη του Costa Concordia από το εφετείο της Φλωρεντίας
Το εφετείο της Φλωρεντίας επιβεβαίωσε απόψε την ετυμηγορία της πρωτοβάθμιας δικαιοσύνης για καταδίκη σε κάθειρξη δεκαέξι ετών του Φραντσέσκο Σκετίνο (Francesco Schettino), του κυβερνήτη του πλοίου Costa Concordia.
Το Costa Concordia ναυάγησε στις 13 Ιανουάριου 2012, έπειτα από πρόσκρουση σε ύφαλο, κοντά στο μικρό νησί Τζίλιο (Giglio) της κεντρικής Ιταλίας. Τριάντα δυο άτομα έχασαν την ζωή τους κατά το τραγικό αυτό γεγονός, με τους τραυματίες να ξεπερνούν τους εκατό.
Σύμφωνα με σειρά μαρτυριών, ο Σκετίνο είχε προσπαθήσει να κάνει ένα είδος «υπόκλισης» μπροστά από το νησί και, λόγω υπερβολικής κλίσης, το κρουαζιερόπλοιο –στο οποίο επέβαιναν πάνω από τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι– προσέκρουσε σε ύφαλο και άρχισε να μπάζει νερά.
Ο γενικός εισαγγελέας Τζανκάρλο Φερρούτσι (Giancarlo Ferrucci) είχε ζητήσει την καταδίκη του Σκεττίνο σε κάθειρξη είκοσι επτά ετών, αλλά οι δικαστές αποφάσισαν να μην ξεπεράσουν την ποινή δεκαέξι ετών της πρώτης δίκης, η οποία επιβάλλεται για εγκατάλειψη πλοίου, εξ αμελείας ναυάγιο, πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, εγκατάλειψη επιβατών και εξ αμελείας πρόκληση σωματικής βλάβης.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης του Φραντσέσκο Σκετίνο επιχείρησαν να αποδείξουν ότι θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη το ότι μέρος της ευθύνης βαραίνει τον πηδαλιούχο και τους υπόλοιπους συνεργάτες του καπετάνιου.
Ο κυβερνήτης του Costa Concordia, όμως –όπως όλοι θυμούνται– είχε αρνηθεί να επιστρέψει στο πλοίο, όταν ο επικεφαλής του λιμενικού Γκρεγκόριο Ντε Φάλκο (Gregorio de Falco) του είχε ουσιαστικά δώσει την διαταγή αυτή, μέσω ασύρματου και κινητού τηλεφώνου· μια στάση, η οποία στιγματίσθηκε από όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης και μπορεί να βάρυνε, ίσως, και κατά την τελική κρίση των δικαστών.