ΚΟΣΜΟΣ

Κατέβασαν από πτήση μαθητή γιατί μιλούσε αραβικά

Κατέβασαν από πτήση μαθητή γιατί μιλούσε αραβικά
Reuters

Ένας μαθητής πανεπιστημίου που ταξίδευε από το Ιράκ στη Νέα Υόρκη, κατέθεσε ότι τον κατέβασαν από το αεροπλάνο, της Southwest Airlines, όταν κάποιοι επιβάτες κατήγγειλαν στον υπεύθυνο ότι μιλούσε αραβικά.

Ο Καιρουλντίν Μακζούμι (Khairuldeen Makhzoomi), σπουδαστής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, δήλωσε στη New York Times, ότι του ζήτησαν να αποβιβαστεί από το αεροπλάνο που είχε πάρει για το Λος Άντζελες, πριν από περίπου ένα μήνα. Είχε βρεθεί στον Ιράκ, για να παρακολουθήσει μια ομιλία του γενικού γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Μπαν Κι-μουν (Ban Ki-moon). Ενώ μιλούσε με το θείο του και του έλεγε πόσο ενθουσιασμένος ήταν για το γεγονός, του περιέγραφε την εμπειρία του. Ο μαθητής, στη συνέχεια, ανέφερε στο τηλέφωνο, μια ερώτηση που έκανε ο ίδιος στην ομιλία και είχε σχέση με το Ισλαμικό Κράτος, και χρησιμοποίησε τη φράση ‘’inshallah’’, που μεταφράζεται ως ‘’θέλημα θεού’’. Μια γυναίκα που καθόταν μπροστά του, άρχισε να τον κοιτάει επίμονα.

Ένας υπάλληλος που μιλούσε αραβικά, τον πλησίασε και τον ρώτησε γιατί μιλούσε σε αυτή τη γλώσσα. Η απάντηση που έλαβε από τον 26χρονο φοιτητή ήταν «η ισλαμοφοβία όπως φαίνεται, έχει καταλάβει τη χώρα». Ο υπάλληλος νευρίασε και του ζήτησε να κατέβει από αεροπλάνο. Το FBI, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ότι εξέτασαν το ζήτημα, και βρήκαν ότι δεν χρειάστηκε να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με το RT. Ο νεαρός επιβιβάστηκε σε άλλη πτήση για να γυρίσει στις ΗΠΑ, 8 ώρες μετά την προγραμματισμένη πτήση του.

«Η οικογένεια μου, και εγώ ο ίδιος έχουμε περάσει πολλά, και αυτή ήταν άλλη μια εμπειρία. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι το πιο πολύτιμο πράγμα στον κόσμο, δεν είναι τα χρήματα όπως πιστεύουν οι περισσότεροι. Εάν ζητήσουν συγνώμη, μπορεί να καταλάβουν ότι πρέπει να οι άνθρωποι να αντιμετωπίζονται ισότιμα», αναφέρει στη NYT, o Μακζούμι. Ο ίδιος προσπάθησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία, αρκετές φορές, αλλά δεν του αποκρίθηκαν.
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι δεν θέλει να κάνει κάποιο σχόλιο, αλλά λυπάται για την αρνητική εμπειρία του πελάτη τους. Ωστόσο, τόνισαν ότι πρωταρχικός στόχος, είναι η ασφάλεια και τα μέλη του πληρώματος ακολούθησαν το πρωτόκολλο.