ΚΟΣΜΟΣ

#faceblock: 24ωρο μποϊκοτάζ στο Facebook την Τετάρτη

#faceblock: 24ωρο μποϊκοτάζ στο Facebook την Τετάρτη
Pixabay

Καμπάνια ωθεί τους χρήστες του Facebook να το μποϊκοτάρουν για 24 ώρες, ως απάντηση στο σκάνδαλο της Cambridge AnalyticaΤο μποϋκοτάζ θα συμπέσει με την κατάθεση του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στο Αμερικανικό Κογκρέσο την Τετάρτη, όταν και ο ιδρυτής του μέσου κοινωνικής δικτύωσης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις για μία σειρά από σοβαρά ερωτήματα.

Η καμπάνια ζητά από τους χρήστες να μην ανοίξουν τόσο το Facebook, όσο και το Messenger, το WhatsApp και το Instagram, εταιρίες που έχουν εξαγορασθεί από τον τεχνολογικό κολοσσό, για μία ολόκληρη μέρα.

Η Laura Ullman, εκπρόσωπος της καμπάνιας, τόνισε πως υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία για την ιδιωτικότητα των χρηστών. «Θέλουμε να διοργανώσουμε κάποιες δράσεις στις οποίες πολύς κόσμος μπορεί να εκφράσει την αγάπη του για το Facebook αλλά να δείξει πως θέλει βελτιώσεις. Με το να μην γίνει χρήση της πλατφόρμας του για μία μέρα στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα ότι θέλουμε βελτιώσεις», είπε, σύμφωνα με τον Guardian.

«Επιλέξαμε την ημέρα γιατί θέλουμε να δείξουμε στον Ζάκερμπεργκ και την κυβέρνηση των ΗΠΑ πως θέλουμε αλλαγή», συμπλήρωσε. «Είναι ευθύνη του Facebook να διαχειρίζεται την πλατφόρμα του, αλλά είναι επίσης ευθύνη της κυβέρνησης να διαβεβαιώνει πως οι επιχειρήσεις προστατεύουν τα δεδομένα (των χρηστών)».

Ορισμένοι χρήστες εξέφρασαν την πρόθεσή τους να διαγράψουν τον λογαριασμό τους στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά η Ullman τόνισε πως αυτό είναι προσωπική υπόθεση καθώς είναι πολλοί αυτοί που αρέσκονται ακόμη στη χρήση του.

«Δεν έχουν όλοι το πλεονέκτημα να το κάνουν (να το διαγράψουν). Το Facebook έχει δημιουργήσει ένα μονοπώλιο και σε ορισμένες χώρες ο μόνος τρόπος για να μπεις στο διαδίκτυο είναι μέσω Facebook. Είναι συχνά η μόνη πηγή πληροφόρησης σε πολλές περιοχές».

«Ιδιώτες δεν πρέπει να υποχρεώνονται να προσέχουν τους λογαριασμούς τους, όταν το πρόβλημα προκύπτει στο σύστημα».

Ο κόσμος μπορεί να συμμετάσχει στο #faceblock είτε στέλνοντας μηνύματα στον ίδιο τον Ζάκερμπεργκ, είτε με το να συμμετέχει ενεργά στη σελίδα που έχει δημιουργήσει η καμπάνια στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.