Βουλγαρία: Πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας αρνήθηκαν να πετάξουν με τα μαχητικά της χώρας
Πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας της Βουλγαρίας δε δέχθηκαν να πετάξουν με μαχητικά MiG-29 που διαθέτει η χώρα. Για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του ΝΑΤΟ, η Βουλγαρία βασίζεται στα μαχητικά που κατασκευάστηκαν επί Σοβιετικής εποχής.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, ο αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας της χώρας, Ατανάς Ζαπριανόφ, επιβεβαίωσε ότι ορισμένοι πιλότοι δε δέχθηκαν να συμμετάσχουν σε μία προγραμματισμένη εκπαίδευση αυτή την εβδομάδα.
«Κάποιοι από τους πιλότους της αεροπορικής βάσης στο Γκραφ Ιγνατίεβο, δεν θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικές πτήσεις λόγω ανασφάλειας» τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός. Αν και οι πιλότοι εξέφρασαν θέματα ασφάλειας σχετικά με τα παλιά MiG-29, ο Ζαπριανόφ επέμεινε πως τα μαχητικά είναι ασφαλή και χρησιμοποιούνται για τις περιπολίες που θέλει το ΝΑΤΟ. Παρόλα αυτά, οι πιλότοι επικαλέστηκαν ελλιπή προετοιμασία, καθώς δεν έχουν επαρκείς ώρες πτήσης.
Μόνο 7 από τα 16 μαχητικά αυτού του τύπου είναι σε πτητική κατάσταση και γι’ αυτό η Βουλγαρία εξήγγειλε αγορά 8 νέων μαχητικών έναντι του ποσού των 770 εκατομμυρίων ευρώ. Το σχέδιο για αγορά του σουηδικού Γκρίπεν δεν ευοδώθηκε καθώς υπήρξαν εμπόδια από την κυβέρνηση Μπορίσοφ.
Η Σόφια αναμένεται να εξαγγείλει νέα αγορά. Εν τω μεταξύ, σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα 16 MiG-29 και τα περίπου 20 βομβαρδιστικά Su-25. Το Υπουργείο Άμυνας της χώρας παρέλαβε έξι μεταχειρισμένους κινητήρες για MiG-29 και 4 νέους από την Ρωσία.
Βάση των συμφωνιών με το ΝΑΤΟ η Βουλγαρία οφείλει να διατηρήσει τουλάχιστον ένα σμήνος 12 μαχητικών σε πτητική κατάσταση. Με περισσότερα από τα μαχητικά που διαθέτει να είναι σε κακή κατάσταση, η Σόφια έχει εξουσιοδοτήσει το ΝΑΤΟ να προστατέψει τον εναέριο χώρο της. Στο πλαίσιο αυτό και ελληνικά μαχητικά έχουν ως αποστολή την προστασία του εναέριου χώρου της Βουλγαρίας.