Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Λίγες μέρες απομένουν για την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι απορίες του επιβατικού κοινού αυξάνονται αντί να επιλύνονται. Η διαδικασία αντικατάστασης των χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών συνεχίζεται και έχει ήδη λάβει παράταση, πράγμα που δεν έχει αλλάξει την εικόνα στους σταθμούς όπου γίνεται η αυτόματη έκδοση της νέας κάρτας, με τις ουρές να μεγαλώνουν ολοένα και περισσότερο.
Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας για την παράταση και τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει στην διαδικασία, έκανε λόγο για κάτι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών. Ο υπουργός ζήτησε συγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που βιώνει για να μπορέσει να λάβει την προσωποποιημένη κάρτα και υπενθύμισε πως έχει δοθεί η δυνατότητα παράδοσης φακέλου, για να αποφευχθούν οι τεράστιες ουρές.
«Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του», υπενθύμισε ο υπουργός. Να σημειωθεί πως οι φάκελοι μπορεί να κατατεθούν σε όλους τους σταθμούς.
Η άμεση έκδοση των καρτών στα εκδοτήρια έχει λάβει παράταση έως τις 5 Νοεμβρίου, ενώ η διαδικασία αποστολής των καρτών στο σπίτι των επιβατών θα συνεχιστεί έως τις 10 ίσως 15 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Σπίρτζη, ο οποίος επεσήμανε πως δεν θα χρειαστεί άλλη παράταση καθώς καθημερινά εκδίδονται 10.000 κάρτες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
Τι αλλάζει από 1/11
Τι θα αλλάξει όμως σε μερικές μέρες; Από 1 Νοεμβρίου θα σταματήσουν να εκδίδονται οι χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και τα αντίστοιχα εισιτήρια. Λόγω των καθυστερήσεων που έχουν προκύψει στην εφαρμογή των νέων μέτρων οι κάτοχοι χάρτινης κάρτας για τον μήνα Οκτώβριο θα μπορούν να την χρησιμοποιούν έως τις 5 Νοεμβρίου – η παράταση ισχύει έως τις 10 του μηνός για όσους έχουν καταθέσει φάκελο και αναμένουν την αποστολή της προσωποποιημένης κάρτας τους.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση σχετικά με το πότε θα κλείσουν οι μπάρες στο μετρό και τον ΗΣΑΠ, ενώ παραμένει άγνωστο αν οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων θα έχουν την δυνατότητα να τα ανταλλάξουν με ηλεκτρονικά εισιτήρια ή θα ισχύουν για κάποιο διάστημα ακόμη.
Ποια και πόσα είναι τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα
Υπάρχουν τρία ηλεκτρονικά προϊόντα στη διάθεση των επιβατών. Το βασικό νέο προϊόν είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο ATH.ENA Ticket. Το αρχικό κόστος ανέρχεται στα 4.5 ευρώ και ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του γνωστού ημερήσιου εισιτηρίου. Οι κάτοχοι του θα μπορούν να την φορτίσουν με διάφορα προϊόντα, όπως αυτό των πέντε εισιτηρίων έναντι 7 ευρώ, το 10+1 εισιτήρια έναντι 14 ευρώ ή ακόμη και τα ειδικά εισιτήρια για το αεροδρόμιο ή αυτά διάρκειας τριών ημερών.
Το δεύτερο προϊόν που διατίθεται είναι η απρόσωπη κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Εν αντιθέσει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο η κάρτα μπορεί να φορτιστεί με χρήματα και όχι με πακέτα εισιτηρίων. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί κάποιος να φορτίσει την κάρτα με 10 ευρώ και κάθε φορά που την χρησιμοποιεί να καταναλώνει το ποσό που απαιτείται για το εν λόγω κόμιστρο. Αυτή η επιλογή, όπως και η προηγούμενη στοχεύει σε μη τακτικούς επιβάτες των ΜΜΜ.
Για τους τακτικούς υπάρχει η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που έχει δημιουργήσει έντονη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. Οι κάτοχοι των μηνιαίων χάρτινων καρτών, όσοι δικαιούνται δωρεάν μεταφορές ή και μειωμένο εισιτήριο έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μία νέα προσωποποιημένη κάρτα, που θα αντικαταστήσει τις μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
Πώς μπορείτε να αποκτήσετε την προσωποποιημένη κάρτα
Το υπουργείο Μεταφορών έχει δώσει δύο επιλογές στους επιβάτες. Την απευθείας έκδοση της κάρτας και την παράδοση φακέλου σε όλα τα γκισέ των σταθμών.
Όσοι επιλέξουν την πρώτη επιλογή πρέπει να εξοπλιστούν με υπομονή καθώς θα πρέπει να περιμένουν αρκετή ώρα στην ουρά. Θα πρέπει να πάνε μόνο στους σταθμούς μετρό, τραμ και ΗΣΠΑ που λειτουργεί Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) και να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα, ένα έγγραφο που να δείχνει τον αριθμό ΑΚΜΑ τους και μία φωτογραφία. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει φωτογραφία υπάρχει η δυνατότητα να τον βγάλει ο υπάλληλος την ίδια ώρα. Όσοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (π.χ. φοιτητές) θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα αποδεικτικά. Θα απαιτηθεί και ένας οχταψήφιος κωδικός ασφαλείας, τον οποίο θα γνωρίζει μόνο ο επιβάτης.
Η δεύτερη επιλογή γλιτώνει τους ενδιαφερόμενους από την ταλαιπωρία, αλλά απαιτεί προετοιμασία. Οι κάτοχοι μηναίων καρτών πρέπει να προμηθευτούν με έναν απλό φάκελο Α4, να αναγράψουν πάνω του το ονοματεπώνυμο και την διεύθυνσή τους και να προσκομίσουν εντός αυτού τα εξής:
- Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).
- Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.
- Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.
- Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
Να σημειώσουμε πως το τέταρτο βήμα είναι απλό και απαιτεί μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ATH.ENA Ticket για την απόκτηση του οκταψήφιου προσωπικού κωδικού.
Όταν ο φάκελος είναι έτοιμος και περιέχει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τότε οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τον παραδώσουν σε όλα τα γκισέ των σταθμών χωρίς να περιμένουν σε ουρές και η προσωποποιημένη κάρτα θα αποσταλεί στη διεύθυνση που έχει αναγραφεί στον φάκελο.
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
Υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές φόρτισης της κάρτας. Πρώτον: μέσω των εκδοτηρίων των σταθμών, όπως γινόταν παραδοσιακά με την χάρτινη κάρτα. Δεύτερον: μέσω των ειδικών τερματικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς. Τρίτον: με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr.
Εάν οι κάτοχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή της απρόσωπης κάρτας χάσουν το προϊόν δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να αντικατασταθεί, εν αντιθέσει με τους κατόχους της προσωποποιημένη κάρτας. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στα σημεία έκδοσης για να την αντικαταστήσουν, έναντι 2 ευρώ. Μέσω του οκταψήφιου κωδικού οι υπάλληλοι των μέσω μεταφορών μπορούν να ανακτήσουν το περιεχόμενο της προηγούμενης κάρτας.