ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνει σε ράγες η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς

Μπαίνει σε ράγες η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς

Το πράσινο φως στο ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την υπογραφή εξαγοράς της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane άναψε το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Χρειάστηκαν πάνω από τέσσερις μήνες ώστε να αποφασίσει το Ελεγκτικό Συνέδριο για το σύννομο της πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη σύμβαση κατατέθηκε στο δικαστήριο την 1η Σεπτεμβρίου 2016.

Σημειώνεται ότι κλιμάκιο του Ελεγκτικού στις 22/11/2016 εξέδωσε απόφαση έγκρισης της πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, η απόφαση αυτή έθετε οκτώ όρους τους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ δεν έκανε αποδεκτούς και για τον λόγο αυτό το Ταμείο κατέθεσε αίτηση ανάκλησης της απόφασης.

Προς την κατεύθυνση αυτή, στις 9/12/2016 πραγματοποιήθηκε ακρόαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ στις 14/12/2016 κατατέθηκε το σχετικό υπόμνημα από τις νομικές υπηρεσίες του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.

Ολοι οι όροι που είχε θέσει το Ελεγκτικό, σύμφωνα με πληροφορίες, ικανοποιήθηκαν και πλέον θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης πώλησης.

Σύμφωνα με τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένονται στην Αθήνα οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane για την υπογραφή της σύμβασης το ταχύτερο δυνατό. Στη συνέχεια θα μεταβούν στις Βρυξέλλες προκειμένου να ενημερώσουν την Κομισιόν για την ολοκλήρωση της εξαγοράς, ώστε να μη γίνουν απαιτητά τα 714 εκατ. ευρώ που θεωρήθηκαν κρατικές ενισχύσεις προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μάλιστα, η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας έχει αποστείλει επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι τώρα.

Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί της FS, οι οποίοι έχουν ανακηρυχθεί προτιμητέοι ανάδοχοι έναντι 45 εκατ. ευρώ, υπολόγιζαν ότι η μεταβίβαση των μετοχών θα είχε ολοκληρωθεί μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Πάντως, εκ των πραγμάτων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποτελεί μέγιστης προτεραιότητας επένδυση για τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην ΕΕ, την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane. Το επενδυτικό πρόγραμμα που παρουσίασε πρόσφατα η Ferrovie για την επόμενη δεκαετία (2017-2026) κατατάσσει την Ελλάδα τελευταία στις στρατηγικές επενδυτικές επιδιώξεις της, με πιο σημαντικές της Ελβετίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Βρετανίας. Η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν και αναφέρεται στο επενδυτικό πρόγραμμά της, μνημονεύεται τελευταία.

Η καθυστέρηση της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου συμπαρασύρει και την αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Ηδη, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει την 30ή Ιανουαρίου 2017 καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 100% της επιχείρησης και πλέον γίνεται αγώνας δρόμου για να πραγματοποιηθεί κανονικά ο διαγωνισμός. Ως γνωστόν, ενδιαφερόμενοι για την ΕΕΣΣΤΥ, που συντηρεί και διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, είναι επίσης η Ferrovie μαζί με την τσεχική Skoda.