Μεγάλες επιχειρήσεις στο πλευρό νέων startups
Λογικά δεν πρέπει να υπάρχει νέος, ή έν δυνάμει, επιχειρηματίας που να μην έχει σερφάρει έστω και λίγο στην ιστοσελίδα του StartUpGreece, της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Αυτό το ψηφιακό πολυεργαλείο για την ανάδειξη της νέας γενιάς επιχειρηματιών έχει κλείσει πέντε χρόνια ζωής και έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων, παρέχοντας πληροφορίες αλλά και δικτύωση, που είναι και το σημαντικότερο που χρειάζονται οι νέοι επιχειρηματίες.
Το StartUpGreece αποτελεί ένα εργαλείο υλοποίησης της εθνικής πολιτικής για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που συνδυάζει online και offline εργαλεία.
Τα online εργαλεία περιλαμβάνουν: α) τη δίγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα πληροφόρησης και δικτύωσης www.startupgreece.gov.gr, στην οποία χτίζεται συνεχώς μια online επιχειρηματική κοινότητα που είναι δομημένη με τρόπο που ενθαρρύνει τις συνεργασίες και β) την ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εξειδικευμένα blogs.
Στα offline εργαλεία περιλαμβάνονται, η ενεργή συμμετοχή σε εκδηλώσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας, η ανταπόκριση σε εξειδικευμένα ερωτήματα πολιτών, οι δράσεις επιχειρηματικής εκπαίδευσης, όπως διαλέξεις σε πανεπιστήμια και σχολεία, το χτίσιμο δικτύου συνεργασίας στη δημόσια διοίκηση, με ομάδες νέων και ομάδες επιχειρηματιών, δημόσιες διαβουλεύσεις και γενικότερα θεσμικές παρεμβάσεις για θέματα επιχειρηματικότητας.
Κίνητρα σε νέους επιχειρηματίες
Στην προσπάθειά του να ανανεώνεται διαρκώς ώστε να κινητοποιεί τους ενδιαφερόμενους αλλά και να τους δίνει παράλληλα νέα εργαλεία, το StartUpGreece δημιουργεί διαρκώς νέες δράσεις με πιο πρόσφατη το JoinForces που έρχεται να βοηθήσει περαιτέρω στο θέμα της δικτύωσης αρχικά, αλλά και της έμπρακτης βοήθειας που μπορούν να πάρουν οι νέοι επιχειρηματίες από μεγάλες επιχειρήσεις με σημαντικό μερίδιο αγοράς και τεχνογνωσία.
Όπως είπε στο CNN Greece, αποκλειστικά η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κυρία Θεοδώρα Τζάκρη: «Η πρωτοβουλία του JoinForces εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο των πολιτικών και δράσεων για την startup επιχειρηματικότητα, που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε προκειμένου να στηρίξουμε το δυναμικό αυτό κλάδο. Το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει οικονομικά και φορολογικά κίνητρα, θεσμικές παρεμβάσεις, υποστηρικτικές δράσεις αλλά και υπηρεσίες, δημιουργώντας ένα ουσιαστικό σημείο επαφής με την πολιτεία. Η φιλοσοφία των δράσεων είναι να διευκολυνθεί και να ενισχυθεί το ελληνικό startup οικοσύστημα ώστε να αυξηθούν τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν για τις επιχειρήσεις, την απασχόληση και την οικονομία».
Η πρωτοβουλία εγκαινιάστηκε κατά τη διάρκεια της 81ης ΔΕΘ με την συμμετοχή αρχικά επτά επιχειρήσεων οι οποίες θα στηρίξουν ως χορηγοί τουλάχιστον 100 νέες startup να αναπτύξουν τις ιδέες τους. Οι πρώτες εταιρίες ήταν οι Coca-Cola Τρία Έψιλον, η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας , ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ, η CHIPITA AE, η INTRASOFT International, η Παπαστράτος ΑΒΕΣ και το CNN Greece. Το πρόγραμμα βγήκε άμεση ανταπόκρισή και από τότε έχουν προστεθεί στη λίστα των υποψήφιων χορηγών νέες εταιρείες, όπως η Businesswith, η Masterphone, η ALERTit, η Redcall, η Redware, η IP Consultant και η Stellar Light.
Στη σελίδα του StartUpGreece βρίσκει κανείς επίσης ευκαιρίες χρηματοδότησης και μια εφαρμογή που ευνοεί τους συνεταιρισμούς και τις συνεργασίες φέρνοντας σε επαφή ανθρώπους που ζητούν εργασία με εταιρίες που θέλουν εργαζόμενους, εταιρίες που αναζητούν κεφάλαια και εταιρίες που διατίθενται να επενδύσουν σε νέες ιδέες και τα στατιστικά στοιχεία που διαθέτει μέχρι τώρα το υπουργείο συνηγορούν στο ότι η πρωτοβουλία έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση και έχει κατορθώσει να δημιουργήσει μια κοινότητα με κοινό σημεία αναφοράς.
Συγκεκριμένα, το StartUpGreece έχει μέχρι στιγμής συμμετοχή σε 70 εκδηλώσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας, έχουν απαντηθεί μέσω της πλατφόρμας περισσότερα από 1.000 ερωτήματα, έχει φτάσει το ένα εκατομμύριο μοναδικούς επισκέπτες εκ των οποίων το 12,5% είναι από το εξωτερικό και έχει 6.800 μέλη. Αναφορικά με την κινητικότητα στα κοινωνικά δίκτυα, μετρά μέχρι στιγμής 11.000 likes στο Facebook, 12.000 followers στο Twitter, ενώ έχει αναγνωριστεί ως “καλή πρακτική” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.